prickigaugglan

19112013

Kategori: Allmänt

Dag 2 på int.veckan
 
Jag startade dagen med en ganska god frukost. Kvarg med chokladbitar i (ändå väldigt lite kalorier och nyttig), en rostad macka med skinkost och kaffe. Egentligen vill de nog att jag ska äta lite mer än så men det är ändå en bra insats av mig tycker jag. Gott var det också!
 
När vi samlat oss var det dags för förmiddagsfika. Då var klockan halv tio och jag hade ätit min frukost vid åtta ungefär, så jag var inte alls sugen på fika igen. Jag mådde faktiskt nästan lite illa från frukosten. Men det var bara att görat, äta fikat och inte tänka mer på det. Jag måste verkligen intala mig själv hela tiden att den här veckan är ett prov och att jag måste ge den ett HELT ÄRLIGT och HELHJÄRTAT försök. Annars vet jag ju faktiskt inte om det funkar eller inte.
 
Till lunch idag fick vi typ en gratäng med kyckling, potatis och morötter (och självklart massa grönsaker och sallad till det). Jag tyckte det var ganska gott och även det gick ner utan vidare problem. Det enda jag tänkte lite på var att jag tyckte det var för mycket potatis. Asså det är ju inget som trycker ned mig eller får mig att må speciellt dåligt, det känns bara onödigt eftersom det inte är lika gott.
 
Eller jo det finns en till grej som jag blir (otroligt faktiskt) stressad över.
Vi sitter ju på våra platser och väntar medans ledarna lägger upp maten på tallrikarna och kommer med dem till bordet. Eftersom vi är sex stycken, plus två ledare innebär ju det att den som får maten först måste ju vänta ett tag tills alla andra fått sin mat, vilket i sin tur leder till att maten kallnar. Jag gillar inte kall mat. Jag vill gärna äta min mat medans den fortfarande är varm. Så om jag får min tallrik först, eller i början i alla fall, så hinner den ju kallna. Så där sitter jag då och bygger upp en stress samtidigt jag stirrar på maten och bara väntar på att få hugga in. Oturligt nog gör ju allt det här att jag vill äta ännu fortare för att hinna äta allt medans det finns lite värme kvar. 
Så jag gjorde det enda rätta. Jag sa som jag kände inför hela gruppen och ledarna, för att kunna minska min stress så mycket som möjligt. Så imorgon ska det nog bli lättare tror jag.
 
Lektionerna idag var inte alls svåra. På förmiddagen pratade vi bara massor om proteiner, kolhydrater, vitaminer, fetter och vad de gör i kroppen osv, och sen fick vi se uppradat framför oss hur mycket man egentligen ska äta på en dag. Och lika som förra int.veckan jag gick, så var det chokerande att se all mat och man tänker bara "men hur ska llt det där först och främst få plats i min mage?" men sen också "hur ska min kropp kunna göra av med allt det där?".
Efter lunchen hade vi avslappning och resten av eftermiddagen ägnade vi åt att måla koppar som sen ska brännas. Det gjorde vi bara för att kunna slappna av lite och tänka på något annat ett tag.
 
Så idag har också varit en helt okej dag. Det jag har att klaga på är två saker:
1. När jag kom hem efter stallet började jag äta ur restlådorna i kylskåpet, och jag kunde inte riktigt sluta. Det kändes som ett nederlag men jag intalade mig själv att eftersom jag ska fixa den här veckan till 100% så ansåg jag bara den "incidenten" som ett förstärkt mellanmål som jag bytt lite plats på.
2. Jag känner mig total fylld med mat. Det är inte bara det att jag är ständigt mätt och att magen känns uttänjd. Jag har inte gått "riktigt" på toa. jag går bara runt och är toanödig hela tiden men inget vill komma ut förutom lite fisar. Är det en förstoppning på gång så blir jag lite nervös för det är inte trevligt.. Jag kanske borde dricka mer?
 
Nu måste jag ju bara därför ↑, måste jag ju nämna två bra saker med idag också:
1. Jag tog med en utav tjejerna ut till stallet. Hon höll på med hästar förut men pågrund av sjukdommen blev hon tvungen att sluta och hon hade inte satt sin fot i ett stall sen dess. Det var dagens goda gärning att hon fick njuta lite, klappa min älskling  lite och igen prova lite stallsysslor (hon fick bara mocka och borsta jättesnabbt). Jag vill ju liksom inte "ge henne träning" när hin absolut inte får det, så det blev lite snabbisar bara. Men jag tror hon uppskattade det väldigt mycket vilket gör mig glad!!
2. Jag stog emot choklad idag trots att jag bokstavligen fick det upptryckt i anskitet. Jag kände bara att "näe, jag har faktiskt lovat mig själv nu att gå in för det här och då ska jag baske mig göra det också". Så at så blev det, vilket jag är väldigt nöjd och stolt över.
 
Förövrigt är jag väldigt mätt men förbereder mig ändå mentalt för min frukost imorgon. Jag har redan bestämt mig för en god frukost så det ska bli lättare för mig trots den tunga känslan i magen och tankar som säger nej. Men ska man gå all in så lär man ju verkligen göra det också. BASKE KENNET!!!
Nu måste ja verklligen ta och sova. Klockan är 01.00 och jag ska upp vid sju imorgon. Jag måste verkligen lära mig att gå och lägga mig i tid...
Kommentera inlägget här: